mandag 23. juni 2008

snart sommerferie

jaja, jeg får litt dårlig samvittighet...
Jeg får høre det at jeg ikke oppdaterer siden min.
Så jeg får vel skrive litt i dag.

I helgen var vi i dåp til min "nye" niese Isabella. De bor i Måløy, og siden vi da måtte ha med oss tre bernere, ble det til at vi la oss inn på campingplass, med vogna.
Aischa, Gabi og Amilo var med.
Det gikk strålende, lille Isabella smilte til presten, så han var fornøyd han ;-) Til og med været var med oss på søndagen.
Lørdagen var verre, det regnet og regnet.
Jentene ble kjent med noen andre barn på campingplassen, og de "badet" med regntøy på, i sjøen!! JIPPIII... jentene måtte i dusjen to ganger den dagen, da passet det fint at man ikke måtte betale for varmt vann i dusjene, på sanitæranlegget. Så de fikk da bare ta seg ut.
Men det å ha tre våte bernere og to jenter som til stadighet var våte inn i en campingvogn er jo en utfordring i seg selv! Vi hadde mye varme på i håp om å få tørket opp igjen alle klær og hunder :-) men hundene syntes det ble for varmt og gikk ut.... vi hadde bare persiennen ute, gidder ikke sette opp et svært fortelt for en helg.... Men jeg tror jeg vil ha to vegger til på persiennen... så kan ikke regnet blåse inn på hundene!!


Nå er jentene ferdige på skolen og er veldig glade for at det er sommerferie.
Veronica sin klasse, 5 klasse, hadde sommeravslutning ute på Rongevær. der vi overnattet.
Jeg og Amilo ble med. Rongevær er ei øy, så vi måtte lokke Amilo i båten til faren til en av jentene i klassen til Veronica. Det gikk fint det.... Vi kan vel ikke akkurat si at han syntes det var gøy, men det er første gang i en liten båt, så man kan vel ikke forvente at det skal være gøy.
Han har jo bare tatt hurtigbåt før, og da slipper han å hoppe ombord ;-)
Men han trivdes på øya, gikk fritt hele tiden og masse oppmerksomhet, fra både barn og voksne.
Heldigvis så er de fleste i den klassen vant med hundene våre, og de som var litt skeptisk kom fort over det.
Hele klassen storkoste seg, selv om været ikke viste seg fra sin aller beste side, så var det opplett og gløtt av sol, men det var kald vind.
Vi voksne gikk rundt i bukse og jakke, med elevene gikk i badetøy, og badet, satt på tube bak en båt, og rodde, fisket og storkoste seg.

Men det er en liten stund siden dette...
Jeg fikk endelig igjen kamera mitt nå, det va vi igjen på Voss.
Så vi kan ta bilder igjen....

Nå skal Aischa ha sommerferie her hos oss :-)
For Amilo er det ikke ferie, men mye styr synes han, hehe...
De leker og koser seg sammen, men Aischa blir aldri lei, så han må gi beskjed selv, eller vi må gå mellom. Da skjønner hun at det er nok.
Så for at Amilo skal få fred, stenger vi Gabi og Aischa sammen av og til, og amilo med oss, da legger Aischa seg ned, for mor er ikke i lekehumør inne nei, og det forsto hun veldig fort :-), men hun kan godt leke med de ute, MEN på hennes premisser, det er ut som Aischa har godt av å oppleve :-)

Vi får se om jeg greier å oppdatere bloggen litt i sommerferien. Fra mobilen. Kan vel ikke si jeg har vært så flink, så vi får se....

Ingen kommentarer: